2007. december 10., hétfő

Jawa 500 OHC

Az egyik ismerősömmel egyszer arról beszélgettünk, gyerekként ki milyen motorról álmodozott. Nekem persze elsőkörben az Apám 1961-es Jawa 250/353-asa jelentette a vágy tárgyát, amit éveken keresztül tartó kuncsorgás/sírás/duzzogás/veszekedés/szépennézés/titokbanjogsicsinálás után meg is kaptam működésképtelenül és érvénytelen rendszámmal. Szegény ősöm szerintem legrosszabb álmában sem gondolta volna, hogy mindezek ellenére lábra állítom :) Ez persze hozta magával azt is, hogy elkezdtem utánaolvasni a motor történetének is. Így találkoztam először a Jawa 500 OHC-vel is, onnantól kezdve újabb bogár költözött az agytekervényeim közé. Egyszer az utcán sétálva szembetaláltam magam VELE, és elfúló hangon kérdeztem a tulaját, hogy áááá...ez egy "félliteres Jawa"???? Ő persze olyan lényegtelen dologgal volt elfoglalva, hogy csaj létemre honnan az izéből tudom... :) Ez aztán egy thisisthebeginningofabeautifulfriendship volt, így jónéhány kilométert lemotoroztam úgy, hogy ott pöfögött mellettem azon az orgazmushoz közeli állapotot okozó hangján (mármint a motor). :)) Mai napig meggyőződésem, hogy szebb hangja van,mint egy Harley-nak... :))

A Wild mostani (145.) számában is szerepel egy Jawa 500 OHC, amit teljesen véletlenül én fotóztam, és persze az is teljesen a véletlen játéka, hogy Endrjú (a motor tulaja) is sok-sok éve az egyik szivemcsücske, a felvidéki magyar motoros élet egyik jellegzetes figurája. :)



Hát ő lett volna a kiindulási alap, ha csak nem alkatrészként került volna Endrjúhoz. Ezt a kéthengeres, négyütemű, léghűtéses 488 köbcentis motort 1952-től 1958-ig gyártották, mely korában a gyártó legnagyobb motorja volt. A szerkezet hiányosságai ellenére máig a gyűjtők kedvence!



És íme az átalakított "Ohácécsko". Sajnos sok-sok Jawa OHC és Jawa Perák lelte halálát a 80-as/90-es évekbeli "motorépítők" szerszámai között, hiszen ezek voltak az egyetlen elérhető építőalapok chopperépítéshez.




Hehe, Endrjú tanult M. hibájából, aki, miután kigyulladt a motorja, kénytelen volt igénybe venni az egyetlen tűzoltóeszközét, a saját, khhmm... "locsolószerszámát"... :))). Van persze, aki a tűzoltópalackban hisz... :)))



Van, aki magát szereti nézegetni motorzás közben :PP


Van, aki fizet a dizájnos tükörért, valaki egy rossz mozdulattal elintézi... :)



A kedvenc logóm :)



Óóórriááási (gyári) dobfék.



S. aranyos volt, megkérdezte tőlem, hogy tudom-e, hogy mi az a "cuffoló", én meg buta arccal néztem rá, hogy máááméééneee tudnám, hogy mi az??? Aztán rájöttem, hogy az én Kincsem, bár határozottan fejlődik, még nem túlságosan tud "fölvidíkiül"... :)

2 megjegyzés:

baowah írta...

nos tiszteltetem a indipendiket meg judit kisasszoyntot is.

amit nem motoralkatresznek nevezel, az egy skoda tudor roadster poziciojelzo diszlampaja, enkem is volt a jaffan.

na ebbol a gepbol lenne szivem egy klaasziks bobbert bontani.

millarca írta...

Eddig úgy tudtam, hogy a skoda tudor ótó... :)))

Nekem kedvem lenne belőle bontani egy klasszikus Jawa 500 OHC-t...

Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...