2009. október 27., kedd

4. Old Motors Tourist Trophy, Pilis hegyi futam

Egyenletességi túraverseny oldtimer motorok részére és Jawa márkatalálkozó. Ez állt a plakáton, nem sokkal később én is a versenynek otthont adó csobánkai cseszkész tábor előtt. Már Pilisvörösvárt elhagyva kifogtam egy, a Pilis dombjaival nehezen harcoló Jawát, amely annyira lassan haladt, hogy néha legszívesebben megálltam volna és segítettem volna feltolni. Azonban a gépezet derekasan küzdött a le-föl hullámzó betonkígyóval, én meg így nyugodtan bámészkodhattam a gyönyörű napsütésben, és beszívhattam a számomra oly kedves (és a Jawám eladása óta hiányzó) keverék-szagot, majd kategorikusan kijelentettem magam előtt, hogy ez a környék egy motoros paradicsom! Legalábbis a szervezők által kijelölt útvonal (Csobánka - Pilisvörösvár - Pilisszántó - Pilisszentkereszt - Csobánka) biztosan az, nem bírtam betelni a tájjal és a jó kis kanyargós úttal.
Maga a verseny amellett volt izgalmas, hogy nem volt motorgyilkoló sebességhajszolás, sem elszálló motorosok. A versenyzőknek a megadott útvonalon kétszer kellett körbemenni, egyszer Pilisvörösvár, egyszer pedig Piliszentkereszt felé, mindezt a lehető legkisebb időeltéréssel, letakart kilométerórával és a KRESZ szabályait betartva. Itt egyforma eséllyel indult az összes jelenlevő Simson, Jawa, Pannónia, MZ típus akár egy BMW R16-tal vagy Honda CBX 1000-rel szemben is, hiszen itt az volt a cél, hogy a két kört egyforma időtartam alatt teljesítsék. Ez olyan jól sikerült, hogy az elrajtoló 79 versenyző közül 34-en 1 percen belül értek vissza! A legelképesztőbb eredmény az első helyezetté, aki a P10-es Pannóniája nyergében 2 másodperc eltéréssel robogta körbe a távot!
A szervezők (Old Motors) megsúgták, hogy jövőre újra megrendezésre kerül a TT, ezek után valami megint megpiszkálta a Jawa-bogarat a fejemben, és hangos zümmögésbe kezdett: "vegyél újra egy veterán Jawát, vegyél újra veterán Jawát...."
Tényleg boldogságos lenne, ha mondjuk a két motorunk mellett állna még egy 353/250 kývačka, egy perák, egy 500 OHC meg egy 250 ČZ Tourist, egy ČZ 125 vagy 150, aztán egy H-D WLA, meg, meg... Na jó, ennyi motor be sem férne a garázsunkba.



























2 megjegyzés:

Zozo írta...

Jó a listád, ezek közül nekem már a 353 jaffám és egy 150c czetkám már van. Te miért nem veszel legalább egyet?

Ja, és tetszik a jaffa-tankos képed!

Zozo

millarca írta...

Két oka van:
1. Olyat szeretnék, amit én újítok fel, de mostanában nem láttam felújításra szoruló 250/353-as Jawát, amelyiken a kulcsszekrény még a tankon van.
2. A Márira sem tudok olyan gyakran felülni, mint szeretnék. Így csak szomorkodna a garázsban.

Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...